Silver Institute przedstawił wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 340 detalicznych sprzedawców biżuterii i prowadzących ponad 4000 sklepów z biżuterią. Mimo rosnących cen metali, wyniki są lepsze niż w 2009 roku.
87% sprzedawców odnotowało wzrost sprzedaż srebrnej biżuterii w 2010 roku, z czego:
- 52% cieszyło się wzrostem między 11 a 25%
- 28% – wzrost ponad 25%
- średni wzrost sprzedaży wyniósł 23%
Sprzedawcy uznali srebrną biżuterię również za najbardziej dochodową – aż 57% z nich uznało ją za dającą zarobić najwięcej. Na drugim miejscu uplasowały się diamenty (tak twierdzi 20% ankietowanych), a na trzecim – biżuteria dla nowożeńców (swoją drogą ta kategoria nijak nie pasuje do pozostałych) – 15% respondentów. Zaskakująco, złoto dawało najlepszy zarobek jedynie dla 4% sprzedawców.
Michael DiRienzo, dyrektor wykonawczy instytutu, uważa że 2011 rok będzie równie pomyślny dla branży biżuteryjnej.
