Walidacja konta

Do pełnej aktywacji i możliwości wypłacenia zarobionych pieniędzy BullionVault wymaga walidacji konta. Firma jest prawnie zobligowana ustalać tożsamość swoich klientów, a poza tym walidacja podnosi poziom bezpieczeństwa, zarówno klientów, jak i samej firmy. Dzięki temu handlujący na giełdzie wiedzą, że ich kontrahent został „prześwietlony” i jest prawdziwą osobą o prawdziwej tożsamości.

Walidacja online

Proces walidacji nie jest skomplikowany, o ile przesłane dokumenty będą zawierały wymagane dane. Są dwa sposoby walidacji: online i offline (tradycyjną pocztą). W niniejszym artykule zajmiemy się najprostszym i najszybszym sposobem, czyli walidacją online bezpośrednio z naszego konta w BullionVault. Do tego celu będziemy potrzebować dwóch czytelnych skanów dokumentów, o rozmiarze nie przekraczającym 1 MB (preferowany jest format JPEG):

  • dowodu osobistego lub paszportu ze zdjęciem,
  • wyciągu z konta bankowego za ostatni miesiąc z nazwą banku, nazwiskiem, adresem i numerem konta wraz z numerem IBAN (to poprzedzony kodem kraju 26-cio cyfrowy numer konta) i kodem SWIFT/BIC (dla mBanku to np. BREXPLPWMBK).

Firma bardzo rzetelnie podchodzi do procesu walidacji i bez wszystkich wyżej wymienionych danych nasza próba walidacji zostanie odrzucona. W przypadku eKonta mBanku nie wystarczy zwykły wyciąg z konta, czytaj niżej aby dowiedzieć się więcej.

Dożywotnie przypisanie konta bankowego

Numeru konta bankowego nie będzie można zmienić, tzn. zostanie on na zawsze powiązany z naszym kontem w BullionVault! To oznacza, że w trakcie inwestowania na giełdzie nie możemy zamykać konta bankowego, bo zarobionych pieniędzy nie będziemy mieli dokąd przelać. Nie walidujmy się też, gdy planujemy zmianę banku w niedalekiej przyszłości. Ponadto, pieniądze którymi będziemy chcieli obracać na BullionVault będą musiały pochodzić z tego samego konta bankowego. Ma to zapobiegać procederowi prania brudnych pieniędzy. Reasumując, jedno i to samo konto bankowe będzie służyć do wpłacania i wypłacania środków, nie będzie można go zmienić, a firma nie dopuszcza transferów pomiędzy poszczególnymi kontami w BullionVault.

Spread walutowy – myśl przyszłościowo

Jak powszechnie wiadomo, banki mają wysokie, niekorzystne spready walutowe, które obniżą rentowność inwestycji w BV nawet o 5%. Jeśli zarobiliśmy na metalach 15%, to na przewalutowaniu stracimy jedną trzecią naszych zysków. To zdecydowanie za dużo, dlatego warto rozważyć walidację konta walutowego w BullionVault. Dlaczego? Bo wtedy możemy skorzystać z oferty internetowych kantorów jak Walutomat, w których można dokonać wymiany walut nawet z 5-krotnie niższym spreadem.

W skrócie działa to tak, że przelewamy kwotę w złotówkach do Walutomatu, wymieniamy na euro lub dolary, a następnie przelewamy kwotę w walucie obcej z powrotem, tyle że już na nasze konto walutowe. W kolejnym kroku dokonujemy przelewu waluty bezpośrednio do BullionVault. Cały proces zajmie nam więcej czasu, ale zaoszczędzimy dzięki temu kilka procent.

Proces walidacji – krok po kroku

  1. Logujemy się na nasze konto w BullionVault.
  2. Klikamy na przycisk TWOJE KONTO () w górnej belce.
  3. Następnie w jednej linijce niżej klikamy na link WALIDACJA (BullionVault walidacja).
  4. Pojawia się strona służąca do walidacji konta:
    BullionVault - strona do walidacji
  5. W dwóch polach podajemy ścieżki do skanów dowodu osobistego/paszportu i wyciągu z konta. O ile nie prowadzimy firmy, to trzecie pole zostawiamy puste.
  6. Klikamy na przycisk WPROWADŹ.
  7. Klikamy na zakładkę DOKUMENTY. Tam powinniśmy zobaczyć potwierdzenie przesłania wszystkich dokumentów.
  8. Czekamy do pięciu dni roboczych na pełną walidację konta.
  9. Otrzymujemy e-mail o poprawnej walidacji konta (zatytułowany „Your account is now validated”). Od tego momentu możemy bez przeszkód wypłacać środki (za opłatą).
  10. Na sam koniec zalecamy zalogować się i sprawdzić w Ustawieniach konta (lub w zakładce Walidacja) czy poprawnie zarejestrowano dane naszego konta bankowego!

Co zrobić w przypadku mBanku?

Automatycznie generowane zestawienie operacji w formacie PDF w eKoncie nie jest akceptowane, gdyż brakuje na nim m.in. adresu właściciela konta, numeru IBAN i kodu SWIFT/BIC. Zamiast niego do BullionVault należy przesłać dwa zrzuty ekranu z systemu transakcyjnego:

Na stronie walidacji dodajemy skan dowodu osobistego oraz zrzut ekranu ze szczegółami rachunku. Po kliknięciu na WPROWADŹ mamy możliwość dodania drugiego zrzutu ekranu z danymi adresowymi.

Voila! Właśnie dokonaliśmy próby walidacji konta i za kilka dni otrzymamy potwierdzenie z BullionVault.

Czy byłbyś w stanie zainwestować w srebro zdeponowane w zagranicznym skarbcu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...