Do pełnej aktywacji i możliwości wypłacenia zarobionych pieniędzy BullionVault wymaga walidacji konta. Firma jest prawnie zobligowana ustalać tożsamość swoich klientów, a poza tym walidacja podnosi poziom bezpieczeństwa, zarówno klientów, jak i samej firmy. Dzięki temu handlujący na giełdzie wiedzą, że ich kontrahent został „prześwietlony” i jest prawdziwą osobą o prawdziwej tożsamości.
Walidacja online
Proces walidacji nie jest skomplikowany, o ile przesłane dokumenty będą zawierały wymagane dane. Są dwa sposoby walidacji: online i offline (tradycyjną pocztą). W niniejszym artykule zajmiemy się najprostszym i najszybszym sposobem, czyli walidacją online bezpośrednio z naszego konta w BullionVault. Do tego celu będziemy potrzebować dwóch czytelnych skanów dokumentów, o rozmiarze nie przekraczającym 1 MB (preferowany jest format JPEG):
- dowodu osobistego lub paszportu ze zdjęciem,
- wyciągu z konta bankowego za ostatni miesiąc z nazwą banku, nazwiskiem, adresem i numerem konta wraz z numerem IBAN (to poprzedzony kodem kraju 26-cio cyfrowy numer konta) i kodem SWIFT/BIC (dla mBanku to np. BREXPLPWMBK).
Firma bardzo rzetelnie podchodzi do procesu walidacji i bez wszystkich wyżej wymienionych danych nasza próba walidacji zostanie odrzucona. W przypadku eKonta mBanku nie wystarczy zwykły wyciąg z konta, czytaj niżej aby dowiedzieć się więcej.
Dożywotnie przypisanie konta bankowego
Numeru konta bankowego nie będzie można zmienić, tzn. zostanie on na zawsze powiązany z naszym kontem w BullionVault! To oznacza, że w trakcie inwestowania na giełdzie nie możemy zamykać konta bankowego, bo zarobionych pieniędzy nie będziemy mieli dokąd przelać. Nie walidujmy się też, gdy planujemy zmianę banku w niedalekiej przyszłości. Ponadto, pieniądze którymi będziemy chcieli obracać na BullionVault będą musiały pochodzić z tego samego konta bankowego. Ma to zapobiegać procederowi prania brudnych pieniędzy. Reasumując, jedno i to samo konto bankowe będzie służyć do wpłacania i wypłacania środków, nie będzie można go zmienić, a firma nie dopuszcza transferów pomiędzy poszczególnymi kontami w BullionVault.
Spread walutowy – myśl przyszłościowo
Jak powszechnie wiadomo, banki mają wysokie, niekorzystne spready walutowe, które obniżą rentowność inwestycji w BV nawet o 5%. Jeśli zarobiliśmy na metalach 15%, to na przewalutowaniu stracimy jedną trzecią naszych zysków. To zdecydowanie za dużo, dlatego warto rozważyć walidację konta walutowego w BullionVault. Dlaczego? Bo wtedy możemy skorzystać z oferty internetowych kantorów jak Walutomat, w których można dokonać wymiany walut nawet z 5-krotnie niższym spreadem.
W skrócie działa to tak, że przelewamy kwotę w złotówkach do Walutomatu, wymieniamy na euro lub dolary, a następnie przelewamy kwotę w walucie obcej z powrotem, tyle że już na nasze konto walutowe. W kolejnym kroku dokonujemy przelewu waluty bezpośrednio do BullionVault. Cały proces zajmie nam więcej czasu, ale zaoszczędzimy dzięki temu kilka procent.
Proces walidacji – krok po kroku
- Logujemy się na nasze konto w BullionVault.
- Klikamy na przycisk TWOJE KONTO (
) w górnej belce.
- Następnie w jednej linijce niżej klikamy na link WALIDACJA (
).
- Pojawia się strona służąca do walidacji konta:
- W dwóch polach podajemy ścieżki do skanów dowodu osobistego/paszportu i wyciągu z konta. O ile nie prowadzimy firmy, to trzecie pole zostawiamy puste.
- Klikamy na przycisk WPROWADŹ.
- Klikamy na zakładkę DOKUMENTY. Tam powinniśmy zobaczyć potwierdzenie przesłania wszystkich dokumentów.
- Czekamy do pięciu dni roboczych na pełną walidację konta.
- Otrzymujemy e-mail o poprawnej walidacji konta (zatytułowany „Your account is now validated”). Od tego momentu możemy bez przeszkód wypłacać środki (za opłatą).
- Na sam koniec zalecamy zalogować się i sprawdzić w Ustawieniach konta (lub w zakładce Walidacja) czy poprawnie zarejestrowano dane naszego konta bankowego!
Co zrobić w przypadku mBanku?
Automatycznie generowane zestawienie operacji w formacie PDF w eKoncie nie jest akceptowane, gdyż brakuje na nim m.in. adresu właściciela konta, numeru IBAN i kodu SWIFT/BIC. Zamiast niego do BullionVault należy przesłać dwa zrzuty ekranu z systemu transakcyjnego:
- ze szczegółami rachunku (Rachunki -> Szczegóły rachunku)
przykład: http://nowedemo.mbank.pl/rachunki/ekonto/szczegoly_rachunku - z danymi adresowymi (Ustawienia i konfiguracja -> Dane i adresy)
przykład http://nowedemo.mbank.pl/ustawienia/dane
Na stronie walidacji dodajemy skan dowodu osobistego oraz zrzut ekranu ze szczegółami rachunku. Po kliknięciu na WPROWADŹ mamy możliwość dodania drugiego zrzutu ekranu z danymi adresowymi.
Voila! Właśnie dokonaliśmy próby walidacji konta i za kilka dni otrzymamy potwierdzenie z BullionVault.
